METODOLOGIA

Amb molt d'amor i especial respecte cap a les necessitats de desenvolupament del nadó, se li ofereixen espais i materials preparats per tal que sigui capaç d'anar conquistant el món per si mateix.

El primer objectiu és aconseguir que l'infant se senti segur en el nou entorn: es recomana uns dies acompanyat d'un adult de referència (mare,pare...) per tal que el nadó reconegui l'espai com a un ambient segur; i després de la separació, mimo, i més mimo, per establir i mantenir una bona relació de confiança

El segon objectiu és donar resposta a la inesgotable necessitat d'aprenentatge dels infants.
Cada dia es presenten materials especialment seleccionats i pensats per acompanyar el moment de desenvolupament i els interessos dels nadons que conformen el grup.
Mitjançant l'observació atenta es detecten preferències i necessitats, de manera que diàriament es pot anar modificant, ampliant, o completant l'ambient.
També es faran propostes d'activitats especials caracteritzades per un únic objectiu: la lliure experimentació.

Referents pedagògics com Maria Montessori, Emmi Pikler, Rebeca i Mauricio Wild, Jordi Mateu, Waldorf, m'inspiren a l'hora de preparar materials i propostes.

Per tal de donar un òptim acompanyament emocional i al seu desenvolupament, em defineixo com a "entusiasta investigadora de temes relacionats amb l'educació". No em canso d'escoltar, llegir, buscar, participar en el que sigui relacionat amb el món dels infants, sempre dins el marc d'una mirada especialment respectuosa. Tot el que vagi aprenent ho aniré compartint en l'apartat d'experiències.